[Ben:] Lookin' back at yesterday 回首昨日
I thought I gave it everything 我以為我已經結束了這旅程
But still there's so much road ahead of me 但是前方仍然有我尚未探索的路得走

[Mal:] When I looked into your eyes 當我望進你的雙眼時
I guess I didn't recognise 我想我尚未了解
Who we are and all that we can be 關於我們是誰以及我們將成為誰這點

[Both:] Sometimes it's hard to find yourself  有時「尋找自己」是件很難的事情
But it's worth it in the end 但是到了最後時都變得有價值
'Cause in your heart is where it all begins 因為在你心中,所有事物都是其最原始的模樣

[All:] We gotta be bold 我們將成為大膽之人
We gotta be brave 我們將成為勇敢之人
We gotta be free 我們將成為自由之人
We gotta get loud 且我們將把這些傳達出去
Makin' that change 並做出那改變
You gotta believe 而你將會相信
(Whoa, oh, oh)
We'll look deep inside 我們將看得更加深遠
And we'll rise up and shine 而後我們將會閃耀著成功的光輝
We can be bold 我們能夠成為大膽之人
We can be brave 我們能夠成為勇敢之人
Let everyone see 並讓眾人見證這些

It starts with you and me 而這始於你我
(Whoa, oh, oh, whoa, oh, oh - hey!)
It starts with you and me 這始於你我
(Whoa, oh, oh, whoa, oh, oh - hey!)
[Mal:] It starts with you and me 這始於你我

[Evie & Carlos:] There's something special that I've learned 我學到了些特別的事情
It's together we can change the world 那件事情便是當我們團結,我們能夠改變世界
Everybody's got somethin' they can bring 每個人對世界都有著影響力

[Mal & Jay:] When you take a look inside yourself 當你回頭審視自己時
Do you wish that you were something else 你是否希望自己能夠成為其他人?
But who you are is who you need to be 不過你就是你,你噓要成為的你

[Mal & Evie:] Sometimes it's hard to find yourself, 有時「尋找自己」是件很難的事情

but it's worth it in the end 但是到了最後時都變得有價值

'Cause in your heart is where it all begins 因為在你心中,所有事物都是其最原始的模樣

[All:] We gotta be bold 我們將成為大膽之人
We gotta be brave 我們將成為勇敢之人
We gotta be free 我們將成為自由之人
We gotta get loud 且我們將把這些傳達出去
Makin' that change 並做出那改變
You gotta believe 而你將會相信
(Whoa, oh, oh)
We'll look deep inside 我們將看得更加深遠
And we'll rise up and shine 而後我們將會閃耀著成功的光輝
We can be bold 我們能夠成為大膽之人
We can be brave 我們能夠成為勇敢之人
Let everyone see 並讓眾人見證這些

It starts with you and me 而這始於你我
(Whoa, oh, oh, whoa, oh, oh - hey!)
It starts with you and me 這始於你我
(Whoa, oh, oh, whoa, oh, oh - hey!)
It starts with you and me 這始於你我

[Mal & Evie:] If we all can do our part 假如我們都能過做好自己該做的那部分
We know that it can be the start 則我們會知道那便是
To bring about the difference that we need, yeah 做出改變的起始

[All:] I promise we can work this out 我保證我們能夠做到
I promise we can see it through 我保證我們能夠成功
Don't you know it's up to me 難不成你不知道這取決於我們嗎?
It's up to me and you! 這取決於你我之間!

We gotta be bold 我們將成為大膽之人
We gotta be brave 我們將成為勇敢之人
We gotta be free 我們將成為自由之人
(Wanna be free) (想要成為自由之人)
We gotta get loud 且我們將把這些傳達出去
Makin' that change 並做出那改變
You gotta believe 而你將會相信
(Whoa, oh, oh)
We'll look deep inside 我們將看得更加深遠
And we'll rise up and shine 而後我們將閃耀著成功的光輝
We can be bold 我們能夠成為大膽之人
We can be brave 我們能夠成為成功之人
Let everyone see 並讓眾人見證這些

It starts with you and me 而這始於你我
(Whoa, oh, oh, whoa, oh, oh - hey!) 
It starts with you and me 這始於你我
(Whoa, oh, oh, whoa, oh, oh - hey!)
It starts with you and me 這始於你我
(Whoa, oh, oh, whoa, oh, oh - hey!)
It starts with you and me 這始於你我
(Whoa, oh, oh, whoa, oh, oh - hey!)
It starts with you and me 這始於你我


聽說最近美國那裡已經播完Descendants 2了,所以台灣什麼時候才要跟上!

昨天看見Disney官方發布了Offical MV,讓我想要把全部的都翻譯完!

(順帶一提,我覺得這集的反派超酷,非常酷,每個都很有型XD)

 

很久沒有上來更新的感覺,本來是想主力專注於創作上面啦,沒料到自己又來翻譯歌詞了XD

不過其實每次有我有興趣的歌出來我也都是先翻譯歌詞,導致Stuck in Love一拖再拖**

最近暑假比較有空,應該會比較常上來(?)

不過都升九年級了,之後應該也沒時間上來更新(

可以趁著我還在的時間多來找我聊天!不然我每天都泡在FB副帳當廢人XD

 

 

arrow
arrow

    阿奈奈 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()